Mert KARABETÇA
İngiltere’de yaşayan Kıbrıslı Türk Ressam Hun Adamoğlu, yağlı boya resimleri ile ses getirdi.
Yapıtları İngiltere’de Royal Society of Portrait Painters (Kraliyet Portre Ressamları Derneği) ve Royal Scottish Academy of Art and Architecture (Kraliyet İskoçya Sanat ve Mimarlık Akademisi) sergilerine kabul edilen Adamoğlu, İngiliz National Open Art Competition (Ulusal Açık Sanat Yarışması) listesine giren ve son çalışmalarından biri Avrupa’nın en ünlü figüratif sanat sergisi The Columbia Threadneedle Prize 2018’in son eleme listesine dahil olan Hun Adamoğlu’nun tabloları dünyaca tanınan özel koleksiyonlarda yer alıyor.
Özel koleksiyonlarda yer aldı
1975 yılında Kıbrıs’ta doğan Hun Adamoğlu, 1980 yılında ailesi ile birlikte İngiltere’ye göç etti, Londra’da Barnet College’deki eğitimi sırasında güzel sanatlara ilgi duydu. 1998 yılında Sanat ve Soykırım başlıklı teziyle Southampton Solent University’den lisans diplomasıyla mezun oldu. Aynı yıl bir süre heykel döküm atölyelerinde çalıştıktan sonra Kuzey Londra’da kendi stüdyosunu kurdu; tekstil sanayii için el yapımı desenlerden kitap resimlemesi ve kitap kapakları tasarımcılığına kadar çeşitli dallarda çalıştı. 2009-2012 yılları arasında klasik ve çağdaş sanat araştırmaları için İtalya, İsviçre ve Amerika’da bulundu. Bu dönemde yağlı boya portreler ve kara kalem desenler üreterek çalışmalarının özel koleksiyonlarda yer almasını sağladı.
Her zaman yağlı boya ile çalıştım
Adamoğlu, “Çocukluğumda babamın resim çizişini yakından izler, bazen onun kalem tutan elini tutarak çizimin oluşmasında el hareketlerini kavramaya çalışırdım. Gençlik yıllarım mahallemizdeki kütüphaneden sanat kitapları ödünç alıp saatlerce onları karıştırırdım. Daha sonra bütün paramı zengin bir sanat kitaplığı oluşturmak için harcamaya başladım. Her zaman yağlıboya ile çalışırım. Bu malzemedeki pigment zenginliği ile bunların karıştırılma özelliği, duyguların görsel bir dille ifadesi olan resim sanatının büyük ölçüde uygulamasına olanak sağlıyor” dedi.
Eserlerinde Kıbrıs Motiflerini de kullanıyor
THE NAP (şekerleme) adlı tablosunun Royal Society of Portrait Painters Sergisi’nde dünyaca tanınmış bir resim koleksiyoncusu tarafından alınmasından sonra 1826 yılından bu yana faaliyetini sürdüren Royal Scottish Academy of Art and Architecture Sergisi’ne iki tablosu kabul edilen Hun Adamoğlu, bu yapıtlarıyla ilgili şunları söylüyor: “ADSUM (Latince ‘ben varım’) adlı çalışmam uzun yıllardır tanıdığım bir dostumun portresi ve bu kişinin güçlü ve azimli kişiliğini yansıtmaya çalışırken arka planda yaldız kullanarak özgün Kıbrıs motiflerini değerlendirdim; MR TICK TOCK tablom zaman zaman atölyemin önünden geçen yaşlı bir adamı ve onun kişiliğinde insan ömrünü ve ölümlülüğü anlatıyor. Genel çalışma temam olan insanları yansıtırken, izleyicilerde kendilerinden bir parça bulma gayreti uyandırmayı amaçlıyorum.”